söndag 10 mars 2013

Borlange mästerskapen (fisket som sved)..

I lördags var det Borlängemästerskapen på ösjön, Fisket var sämre än väntat, men mycket folk och trevligt väder gjorde inte saken sämre. en helt underbar fiskedag skulle jag vilja säga.
Innan start fick jag lite tips om att området jag hade tänkt gå till, inte var något bra val med tanke på att stora delar av sundet var det en stor skridskobana. och mycket fiskeyta som försvann. så mitt val vart att gå till vänster på ett grund vid en av öarna. Jag var dock inte ensam vi var ca 15pers där som startade många fick fisk men jag och mina 2 kompisar Magnus Eriksson ifrån Sveg och Magnus Olsen ifrån Valbo fick helt sjukt dåligt, Efter en timme hade flera andra fiskare fiskat ihop något kg där vi satt, men jag hade hela 5st abborrar så jag flyttade mig därifrån och letade större fisk efter en djupkant på 2-4m och visst hittade jag lite fiske, 2ndra och 3dje timmen hade jag bra fiske, med blandad storlek på fisken med någon bonus i form av 70gr då och då.
Efter 3 timmar hade jag nu 315st och tippade på runt 6kg så jag chansade lite med att gå längre bort utanför den yta vi fått fisken på men med facit i hand skulle jag stannat kvar, jag yrade runt i ytligare ca 35min, när det var 25min kvar kom jag tillbaka på min fläck där jag fått fisk, då borrade jag mellan hålen och fick ett kanon hål med 78st i. När det sedan avtog var det 5-6min kvar. Jag testade då några gamla hål och fick fisk i varje men bara 2-3st i varje, när slutskottet gått, summerade jag dagen lite lätt besviken 400st och en uppskattad vikt på runt 8kg.
När jag går in halkar jag på en av skridsko banorna och någonting i mitt knä pajar, korsband eller muskel vet jag inte men jag fick problem att gå :( .
Vid invägningen visar det sig vara en riktigt bra vikt jag hade skrapat ihop, trots att jag gått bort halva tävlingen, jag vägde in 8545gr och slutade som 4 i Herrklassen.
Utrustning som jag fiskade med under tävlingen var en Mankan 37u och en av mina chernillekrokar st 16 röd svart gul.
Helt ok
bilden nedan min påse vid invägningen.
Vi gratulerar dubbla Sm vinnaren Krister Bergman som vägde in dagens högsta vikt på 9.4kg



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar